صادقی نقدعلی

گامی کوچک در راستای همدلی

نتایج نشان داد که خوابیدن کمتر از ۷ ساعت در شب در طول شش سال موجب افزایش ۳ کیلوگرم به وزن این افراد شده است، همچنین افرادی که بیش از ۷ ساعت در شب می خوابیدند نیز با همین میزان افزایش وزن روبرو بودند.

 چند ساعت در شب می خوابید؟

محققان فرانسوی در پژوهش های خود به این نتیجه رسیدند که ۷ ساعت خواب شبانه یکی از عوامل کلیدی در حفظ و ثابت نگه داشتن وزن است.

این مطالعات نشان داد که کم خوابی (کمتر از ۷ ساعت) و یا پر خوابی (بیش از ۷ ساعت) از دلایل افزایش وزن به شمار می روند.

برای انجام این تحقیق ۲۷۶ فرد بالغ به مدت ۶ سال از نظر میزان خواب شبانه مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که خوابیدن کمتر از ۷ ساعت در شب در طول شش سال موجب افزایش ۳ کیلوگرم به وزن این افراد شده است، همچنین افرادی که بیش از ۷ ساعت در شب می خوابیدند نیز با همین میزان افزایش وزن روبرو بودند.

متخصصان معتقدند مکانیسم این اثر ناشی از نقش خواب بر روی مرکز اشتها در مغز می باشد. به این صورت که کم خوابی و پر خوابی مرکز اشتها در مغز را تحت تاثیر قرار داده و موجب افزایش دریافت مواد غذایی به ویژه مواد غذایی شیرین می شوند.

منبع: افکار نیوز

نوشته شده در پنجشنبه ٢٩ فروردین ۱۳٩٢ساعت ٢:۳٥ ‎ق.ظ توسط رسول| نظرات ()



      قالب ساز آنلاین