صادقی نقدعلی

گامی کوچک در راستای همدلی

زمانی که شما تا دیروقت مشغول انجام کارهای عقب افتاده و یا خواندن درس برای امتحان هستید، صبح روز بعد برای برخواستن از خواب با مشکل مواجه خواهید بود.

 این که فردی بخواهد از خواب اجتناب کند، برای بدن ضرر دارد، اما گاهی افراد برای انجام کارهای مهم مجبور به مبارزه با خواب می شوند.

زمانی که شما تا دیروقت مشغول انجام کارهای عقب افتاده و یا خواندن درس برای امتحان هستید، صبح روز بعد برای برخواستن از خواب با مشکل مواجه خواهید بود. در اینجا چند نوشیدنی را برای مبارزه ساده تر با خواب و داشتن خوابی کم تر و سبک تر به شما پیشنهاد می کنیم، البته توجه کنید که استفاده بیش از اندازه از این نوشیدنی ها اصلا برای بدن و سلامت شما مناسب نیست.

۱- قهوه



قهوه داغ، یکی از بهترین نوشیدنی ها ی کافئین دار برای مشتاقان و علاقه مندان به بیداری رز شب است. البته نوشیدن مداوم قهوه باعث واکنش مغز شما شده و اثر کم خواب کردن آن را از بین می برد و آن را صرفا به یک نوشیدنی انرژی زا برای شما تبدیل می کند. قهوه نوشیدنی سالمی است که کالری بالایی نداشته و باعث افزایش وزن در شما نمی شود.

۲- شکلات داغ

نوشیدنی های شکلاتی به همراه شیر، به بیدار ماندن شما کمک می کند. دوپامین محرک قدرتمندی است که در اثر خوردن نوشیدنی های شکلاتی در بدن شما به وجود آمده و باعث از بین رفتن خواب آلودگی تان می شود. این نوشیدنی ها همچنین باعث افزایش شادی در روحیه شما خواهد شد.

۳- چای جینسینگ

این نوشیدنی با برندهای مختلف در بازار یافت می شود. البته باید توجه کنید که جملات تبلیغاتی زیاد مهم نیستند و مهم تر از آن ها هدف شما است. این چای انرژی شما را برای یک شب بی خوابی تامین می کند اما مصرف مداوم آن مانند نوشابه های انرژی زا باعث بروز مقاومت بدن شما به اثرات آن خواهد شد.

۴- آب سرد

آّب سرد ارزان ترین، سالم ترین و به صرفه ترین راه برای شب بیداری می باشد. اگر قرار است یک شب طولانی را برای انجام کاری بیدار بمانید، می توانید یک بطری آب فوق العاده سرد در کنارتان قرار داده و بعضا نیز گاهی کمی از آن را به صورت خود بپاشید. این روش ضد خواب باعث نیاز بیش تر شما به دستشویی رفتن نیز خواهد شد، که این مساله نیز، از مسائلی است که به بیدار ماندن افراد کمک می کند.

نوشته شده در سه‌شنبه ٢۱ آذر ۱۳٩۱ساعت ٩:٢٢ ‎ق.ظ توسط رسول| نظرات ()



      قالب ساز آنلاین